انواع کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی

کسب و کار آنلاین (اینترنتی ) چیست ؟

هر گونه کسب درامد از طریق اینترنت را کسب و کار اینترنتی گویند . هر گونه تجارت ( خرید و فروش و معامله )  داشتن هر گونه فعالیت از طریق اینترنت که منجر  به کسب درامد شود ، را کسب و کار اینترنتی گویند . حتی اگر کالا یا خدماتی ارائه نشود .

هر کسی که مهارت خاصی در طراحی سایت، تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی ویدئو و … دارد، می‌تواند به وسیله اینترنت، درآمد کسب کند.

در مقاله ی قبلی کسب و کار اینترنتی و معایب و مزایای این کار را توضیح دادیم در اینجا انواع کسب و کارهای اینترنتی نام مییریم و به صورت مختصر برایتان توضیح میدهم شما یا از بین اینها انتخاب خواهی کرد یا ایده ی جدیدی به ذهنتان خطور خواهد کرد .

انواع کسب و کارهای اینترنتی

با استفاده از اینترنت می توان از راه های مختلفی به درآمد رسید و پول کسب کرد. بسیاری از این روش ها امروزه رایج هستند. مثلا یکی از پولسازترین روش ها در این زمینه، کسب درآمد از طریق ارزهای رمزگذاری شده است. بیتکوین bitcoin شناخته شده ترین مورد در بین ارزهای رمزگذاری شده است که می تواند سوددهی بالایی هم داشته باشد.

هم چنین یکی دیگر از راه های رسیدن به درآمد و پول درآوردن از اینترنت، فریلنسینگ یا دورکاری است. فریلنسرها یا دورکارها، در سایت های مخصوص فری لنسینگ ثبت نام کرده و سفارش دریافت می کنند. این سفارش ها شامل موارد بسیار گسترده و گوناگونی مانند تولید محتوا ، طراحی گرافیک، تدوین فیلم، آهنگسازی و… می شود. فری لنسینگ هم می تواند درآمد خوبی برای شخص به ارمغان بیاورد.

کسب و کار اینترنتی به آن شیوه ای از کسب درآمد گفته می شود که در آن شما صاحب کسب و کار خود هستید. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از طریق اینترنت و مخصوصا فعالیت در وبسایت و پیج اینستاگرام خود، نسبت به اراده خدمات یا محصولات خود اقدام می کنند.

دوست دارم ذهن شما را باز کنم برای همین ، موضوع را بازتر میکنم همانطور که از سیستم ( کامپیوتر ) میتوان  از راه های متفاوتی کسب درامد کرد بعنوان مثال (برنامه نویسی ، اموزش کامپیوتر ، اموزش برنامه های کامپیوتری  ، ساخت بازی های کامپیوتری ،  حتی فروش کامپیوتر ، تعمیر کامپیوتر و ….) میتوان از اینترنت هم به مدل ها و روش های گوناگون زیادی کسب درامد کرد . بطور مثال :

1- ایجاد اجتماعات آنلاین
2- خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
3- تبلیغات اینترنتی
4- ارائه خدمات تخصصی به دیگران
5- ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
6- تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
7- چند رسانه ای یا مالتی مدیا
8- پیوستن به شبکه های واسطه گری
9- خدمات مربوط به ایمیل
10- سرمایه گذاری مشترک

طراحی وب

ایجاد وب سایت برای افراد دیگر، اکثر مشاغل به ان نیاز دارند . یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد اینترنتی، طراحی وب‌سایت و برنامه‌نویسی است. اگر به کدنویسی مسلط نیستید،‌‌ می‌توانید از طریق وردپرس یک وب‌سایت ساده طراحی کنید. بعد از این‌که در دوره‌ی آموزشی طراحی سایت شرکت کردید برای خود یک وب‌سایت طراحی کنید. البته به مقداری پول نیاز دارید تا برای سایت، هاست و دامنه‌ بخرید. در انتها از طریق وب‌سایت خود تبلیغات را شروع کنید.‌‌ می‌توانید با کار روی سایتتان مشتریان زیادی را پیدا کرده و با طراحی سایت برای آن‌ها، پول خوبی بدست آورید. این روزها طراحی سایت درآمد بالایی دارد. البته به‌شرط این‌که آن را به‌طور جدی و حرفه ای دنبال کنید.

طراحی گرافیک

حتما اثار هنری دیجیتالی که در سراسر اینترنت و در هر وب سایت وجود دارد دیده اید . این بدان معنی است که تقاضای زیادی برای این نوع خدمات وجود دارد. اگر می خواهید هنر خود را با جهان به اشتراک بگذارید، ارائه خدمات طراحی گرافیکی عالی است . یکی دیگر از راه‌های پول درآوردن در اینترنت، گرافیک و فتوشاپ است. می‌توانید برای وب‌سایت‌های بزرگ، بنر و تصویر طراحی کنید. اغلب شرکت‌های طراحی سایت به گرافیست نیاز دارند. زیرا طراحی قالب وب‌سایت کاری حرفه‌ای است که‌ باید توسط یک گرافیست انجام شود. فتوشاپ کردن تصاویر کاربران شبکه‌های اجتماعی از دیگر راه‌های کسب درآمد از اینترنت است. بسیاری از کاربران صفحه‌های اجتماعی اهمیت زیادی به عکس‌های پروفایل یا صفحه‌ خود می‌دهند.‌‌ شما می‌توانید با فتوشاپ کردن تصاویر آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید. برای این‌کار یک صفحه‌ در یکی از شبکه‌های اجتماعی (مثلاً اینستاگرام) راه‌اندازی کنید. سپس در صفحه‌ خود بنویسید که فتوشاپ کار تصویر هستید و در ازای آن مبلغ مشخصی را دریافت‌‌ می‌کنید. هم‌چنین می‌توانید از طریق ویرایش فیلم جشن‌های خاص (عروسی، جشن تولد و …) برای خود یک شغل اینترنتی دست‌وپا کنید. البته برای موفقیت در این شغل باید اعتبار زیادی داشته باشید تا دیگران به شما اعتماد کرده و فیلم‌ها و عکس‌های شخصی خود را به شما بسپارند.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و … محبوبیت زیادی در بین کاربران ایرانی پیدا کرده‌اند. وجود تعداد زیادی کاربر در این شبکه‌ها انگیزه‌ بسیاری از شرکت‌ها را برای تبلیغات محصول‌های خود افزایش داده است. شما می‌توانید به‌عنوان یک بازاریاب در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. هم‌چنین می‌توانید خدمات یا محصول‌های خود را از طریق این شبکه‌ها به فروش برسانید. تولید محتوا برای سایر صفحه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است. با تولید محتواهای متنی، صوتی یا تصویری  – مثل عکس، اینفوگرافی، موشن گرافی، فیلم و غیره – برای شرکت‌های بزرگ از آن‌ها دستمزد دریافت کنید.

راه ا‌ندازی فروشگاه‌های اینترنتی

تصور کنید که شما در منزل، صنایع دستی درست می‌کنید. اگر بخواهید محصول خود را به شیوه سنتی بفروشید، در نهایت می‌توانید از میان دوستان و آشناهای خود چند مشتری پیدا کنید. اما وقتی یک وب‌سایت فروشگاهی یا یک صفحه‌ در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید بدون محدودیت جغرافیایی مشتریان زیادی داشته باشید. حتی بدون این‌که مغازه‌ اجاره کنید یا مجبور به پرداخت اجاره‌ مغازه، مالیات، هزینه‌ آب و برق و … باشید، می‌توانید محصول خود را در منزل و از طریق اینترنت به فروش برسانید.

داشتن فروشگاه اینترنتی کمی سخت است و ممکن است نسبت به سایر روش‌ها هزینه بیشتری داشته باشد، اما اگر در این مسیر موفق عمل کنید، مطمئناً می‌توانید یک منبع کسب درآمد پایدار با درآمد بالا برای خود ایجاد کنید. فروشگاه اینترنتی ممکن است شامل فروش محصولات الکترونیکی، محصولات غذایی، محصولات تزیینی یا حتی محصولات دانلودی باشد. برای این کار باید ابتدا یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید یا قالب یک فروشگاه را بخرید. با ثبت دامنه و خرید هاست برای این فروشگاه، رسماً فعالیت شما شروع می‌شود و باید محصولات و خدمات خود را در فروشگاه قرار دهید. هر چه موفقیت شما در بالا بردن فروشگاه در رتبه بندی موتورهای جستجو بیشتر باشد، مطمئناً ترافیک بیشتری به کسب‌و‌کار خود جذب خواهید کرد و مشتری‌های شما نیز بیشتر خواهد بود. باید قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، در مورد مراحل مختلف آن امکان سنجی انجام دهید و به سراغ کالاهایی بروید که افراد بیشتری در اینترنت به دنبال آنها هستند. حتی اگر دانشجو هستید، می‌توانید جزوات خود یا سایر دوستان را در قالب فایل‌های دانلودی بفروشید.

نوشتن و نویسندگی

نوشتن  به ستون و پایه  اینترنت تبدیل شده است. خوانندگان نه تنها محتوای قابل اعتماد می خواهند بلکه صاحبان مشاغل به دنبال استخدام نویسندگان  هستند.

فیلم‌های کوتاه

فیلم‌های کوتاه بیش‌تر از فیلم‌های بلند تلویزیونی و سینمایی طرفدار دارند، موضوع‌های مختلفی برای تولید فیلم‌های کوتاه وجود دارند که می‌توان از آنها کسب درآمد کرد. بهترین نمونه‌ فیلم‌های کوتاه در اینستاگرام قابل مشاهده هستند. فیلم‌های کوتاه پتانسیل زیادی برای تبلیغ محصول دارند. می‌توانید با ساخت فیلم‌های کوتاه تبلیغاتی  درآمد زیادی کسب کنید.

عکاسی و فیلم‌برداری را فراموش نکنید

اگر عکاس و فیلم‌بردار خوبی هستید، می‌توانید از طبیعت یا سوژه‌‌‌های خاص فیلم‌برداری و عکاسی کنید. مثلا عکاسی از یک مکان تاریخی یا طبیعت بکر که تا به‌حال ناشناخته مانده است، می‌تواند برای بسیاری از کاربران اینترنتی جذاب باشد. البته نوع عکاسی و فیلم‌برداری شما اهمیت زیادی دارد. اگر در این کار حرفه‌ای عمل کنید می‌توانید خیلی زود به فرد معروفی تبدیل شوید. حتی می‌توانید برای شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ به‌ عنوان عکاس کار کنید. از محصولات آن‌ها به‌ شکل هنرمندانه عکاسی کنید تا جذاب‌تر به‌نظر برسند. بسیاری از شرکت‌ها برای معرفی محصولات‌ خود در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی به عکاس و فیلم‌بردار نیاز دارند. شما می‌توانید پیش‌قدم شوید و به آن‌ها پیشنهاد همکاری دهید.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

به دلیل اهمیت وبلاگ در جذب ترافیک و افزایش تعامل کاربران با سایت‌ها، بسیاری از مدیران وب‌سایت‌های فروشگاهی نیز بخشی به نام وبلاگ در سایت خود راه‌اندازی کرده‌اند. در وبلاگ‌ها به دلیل درج مطالب مفید، تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد. به‌همین دلیل راه‌های زیادی برای کسب درآمد از این مسیر وجود دارند که عبارتند از:

تبلیغ محصولاتی که با مطالب وبلاگ مرتبط هستند.

فروش محصولاتی که با محتوای صفحه‌های وبلاگ ارتباط موضوعی دارند.

فروش فضای تبلیغاتی به شرکت‌های بزرگ

هزاران موضوع و طرح برای وبلاگ نویسی وجود دارد مثلا  هنر، ورزش، موسیقی، فیلم و سینما، آشپزی، تکنولوژی و … اشاره کرد. شما می‌توانید به یک نویسنده‌ محتوا برای وب‌سایت‌ها تبدیل شوید و در ازای نوشتن محتوا برای وب‌سایت‌های مختلف از آن‌ها دستمزد دریافت کنید. اگر در نویسندگی مسلط هستید، از همین حالا کار خود را شروع کنید. به‌عنوان مثال برای یک وب‌سایت محتوایی در مورد مشاوره یا اشپزی تهیه کنید.

ویرایش

ویرایش کتاب ، ویرایش مقالات و …. ، همه به خدمات ویرایش نیاز دارند و اینترنت مکانی مناسب برای ارائه آین سرویس ها می باشد .

دستیار دیجیتال / مجازی

پاسخ دادن به ایمیل ها، کمک به خدمات به مشتریان، حتی رسانه های اجتماعی.  بعنوان منشی می توانید به راحتی در خانه کار کنید. اکثر صاحبان مشاغل داشتن یک دستیار مجازی را به یک کارمند تمام وقت ترجیح می‌دهند چون این روش برایشان مزایای بیشتری از جمله انعطاف پذیری بیشتری دارد. دستیار مجازی به کسی گفته می‌شود که به‌صورت آنلاین مشتریان یک شرکت، بانک یا سازمان را مدیریت می‌کند. دستیار مجازی می‌تواند مدیریت شبکه‌های اجتماعی، رزرو بلیط سفرهای هوایی، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و … را بر عهده بگیرد. او باید به سوالات مشتریان پاسخ بدهد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان بگذارد. بهترین قسمت شغل دستیار مجازی، انتخاب نرخ، وظایف و حتی مشتریان است. به این معنا که یک دستیار مجازی فقط کارهایی را انتخاب می‌کند که به آن علاقه دارد. در عین حال در وقت خود صرفه‌جویی می‌کند. در طی سه سال گذشته تقاضا برای دستیار مجازی تا ۹۵ درصد در کل دنیا رشد داشته است. شما می‌توانید با یک شرکت خصوصی که در زمینه فروش لوازم بهداشتی فعالیت می‌کند، وارد همکاری شوید. آن‌ها برای فروش محصولات خود در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. ممکن است تقاضا برای محصولات آن‌ها آنقدر زیاد باشد که قادر به پاسخ دادن نباشند؛ بنابراین به یک نفر نیاز دارند که در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد تا بتواند به مشتریان و متقاضیان محصولاتشان پاسخ دهد. شما این کار را بر عهده بگیرید.

مشاوره و مربیگری زندگی

به مردم جهت برنامه ریزی بهتر برای آینده و مدیریت زندگی‌شان مشاوره دهید . برای این کار می‌توانید ویدیوهای مربیگری زندگی تولید کرده، برنامه‌ای خاص طراحی کرده و با حضور در انجمن‌های مرتبط، مخاطبین مورد نظرتان را جذب کنید .

بازاریابی پورسانتی

در روش بازاریابی پورسانتی با تبلیغ خدمات و محصولات دیگران، هر بار که موفق به فروش آنها شوید کارمزد قابل توجهی دریافت خواهید.  در گذشته بازاریابی به‌صورت سنتی و حضوری انجام می‌شد. یک شرکت برای رسیدن به نتیجه مطلوب در بازاریابی باید تعداد زیادی بازاریاب استخدام می‌کرد تا بتواند محصولات و خدمات بیش‌تری را وارد بازار کند. اما این روزها به بازاریاب‌های سنتی نیازی نیست. زیرا بخش زیادی از مشتریان شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. بنابراین یک بازاریاب حرفه‌ای به‌ جای تشویق حضوری مشتریان به خرید کالا یا خدمات از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. مثلا شبکه‌هایی مثل توییتر، اینستاگرام، تلگرام و … مکان‌هایی هستند که کاربران زیادی در آنجا حضور دارند. اگر بازاریاب اینترنتی بتواند به شکل حرفه‌ای محصولات و خدمات شرکت را به کاربران معرفی کند، زمینه تبدیل آن‌ها به مشتری‌های دائمی شرکت را فراهم خواهد کرد. شرکت نیز در مقابل انجام این خدمت به او دستمزدخوبی پرداخت می‌کند.

خرید و فروش

نیازی نیست که خودتان محصول را تولید کرده باشید. دنبال فروش محصولاتی باشید که قطعا به فروش آنها علاقه دارید. اگر به کار فروش علاقه دارید صرفا به دنبال فروش محصولات و فعالیت در بازارهایی باشید که به نفع‌تان باشد. با سرمایه گذاری برای کاری که به آن علاقه دارید، قطعا سود خواهید برد .

فروش کتاب الکترونیکی

نوشتن و فروش کتاب‌های الکترونیکی به دلیل راحتی و سادگی این کار یکی از روش‌های محبوب کسب و کار اینترنتی است.

حتی اگر به هیچ‌یک از موارد گفته شده علاقه ندارید، می‌توانید به‌صورت اینترنتی کتاب بفروشید. برای این کار کافی است یک وب‌سایت یا یک صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و کتاب‌های محبوبی که بیش‌ترین فروش را دارند به مخاطبان خود معرفی کنید. برای جذاب‌تر کردن قسمت معرفی، بخشی از کتاب را خلاصه‌وار توضیح دهید. علاوه بر این می‌توانید برخی از کتاب‌ها را در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود به‌صورت فایل PDF منتشر کنید. یک راه دیگر این است که از وب‌سایت‌های بزرگی که در زمینه‌ کتاب فعالیت دارند، کتاب خریداری کرده و آن‌ها را به کاربران سایت و دنبال‌کننده‌های خود در شبکه‌های اجتماعی بفروشید. اکنون کتاب‌های کاغذی گران‌قیمت هستند. پس شما‌‌ می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی خود را با قیمت کمتری عرضه کنید.

آموزش آنلاین (معلم آنلاین شوید)

در رشته‌هایی که تخصص دارید ( ریاضی ، زبان ،….) آنها را به صورت آنلاین تدریس کنید. معمولا به دلیل اینکه بعضی از معلمین در انتقال مفاهیم  موفق نیستند، تدریس از جمله موارد محبوب است.در اینستاگرام برای آن‌ها کلاس‌های آنلاین بگذارید. ۹۰ دقیقه تدریس روزانه می‌تواند شما را به درآمد بالایی برساند. چون همه‌ کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند بنابراین می‌توانید از بخش‌های مختلف کشور شاگرد داشته باشید. هیچ محدودیت جغرافیایی در کلاس‌های آنلاینِ وجود ندارد. به اینستاگرام بروید و صفحاتی را که مربوط به آموزش رشته ی شما هستند، مشاهده کنید. در حال حاضر مدرسان زیادی هستند که رشته های مختلفی را از راه دور آموزش می‌دهند. اگر شما هم در این کار مسلط هستید، به آن‌ها بپیوندید. شهریه عضوگیری را کم کنید تا شاگردان بیش‌تری داشته باشید.

از مهارتتان درآمد کسب کنید

یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت پرداختن به کاری است که در آن مهارت دارید. مردم به خدمات و محصولات زیادی نیاز دارند. مثلا عده زیادی به آموزش‌های درست نصب ویندوز، نرم‌افزار، نصب قطعات روی خودرو و حتی برخی به آموزش‌های آشپزی یا صنایع دستی نیاز دارند. می‌توانید با توجه به مهارتی که دارید، یک کسب و کار اینترنتی را راه‌اندازی کنید.

 مشاوره تخصصی بدید

گر در کسب و کار خاصی مهارت یا تخصص دارید، می‌توانید به‌ عنوان مشاور فعالیت کنید. مثلا یک فارغ‌التحصیل رشته‌ روانشناسی می‌تواند مشاور خوبی برای وب‌سایت‌هایی باشد که در این زمینه فعالیت می‌کنند. مثال دیگر در مورد کسانی است که در زمینه‌ علوم ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات زیادی دارند. این افراد می‌توانند به کاربران یک وب‌سایت مشاوره بدهند. با این کار نه‌تنها یک شغل متناسب با رشته‌‌ خود خواهید داشت، بلکه در همین زمینه، پیشرفت بیش‌تری خواهید کرد. به‌طور کلی می‌توان در تمامی مشاغل یک مشاور خوب بود. از جمله می‌توان به بازار بورس، سرمایه‌گذاری و … اشاره کرد که این روزها بسیاری به دنبال آن هستند. مشاوره‌ حقوقی برای مشکلات خانوادگی و امور قضایی، مشاوره در زمینه‌ مدیریت شبکه‌های اجتماعی و … همه در این دسته قرار می‌گیرند. در سال‌های اخیر مشاورها در زمینه‌های مختلف حقوقی، روانشناسی، سرمایه‌گذاری، پزشکی، املاک و … افزایش یافته‌اند. جالب است بدانید که بسیاری از آن‌ها به صورت فریلنسر (اینترنتی) کار می‌کنند.

 فیلم و مطلب‌های مفید ترجمه کنید

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از اینترنت ترجمه‌‌ فیلم و مطالب مفید است. این کار درآمد بالایی دارد. اگر در زبان انگلیسی  یا دیگر زبان ها مهارت بالایی دارید، می‌توانید فیلم‌های کوتاه خارجی را به زبان فارسی ترجمه کنید. البته این را هم اضافه کنیم که به صداگذاری نیازی ندارید. تنها با ترجمه و زیرنویس کردن آنها می‌توانید مفهوم را به کاربران انتقال دهید. می‌توانید تخصصی‌تر عمل کرده و تنها در یک زمینه خاص کار ترجمه فیلم‌های خارجی را انجام دهید. بسیاری از مردم به فیلم‌های سینمای هالیوود علاقه‌ زیادی دارند. با ترجمه جدیدترین فیلم‌های خارجی جای خوبی در این میدان برای خودتان باز کنید.

داستان بنویسید

اگر قلم شیوایی دارید به داستان‌نویسی روی بیاورید. برای این کار، صفحه‌ای در یکی از شبکه‌‌‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده و سپس یک داستان را به‌صورت بریده بریده برای دنبال‌کننده‌های خود منتشر کنید. در داستان‌نویسی اینترنتی بهتر است از انتشار داستان‌های طولانی خودداری کنید. توصیه می‌شود هر قسمت را در یک برگه بنویسید و سپس منتشر کنید. با این کار کاربران برای خواندن ادامه‌ مطلب مشتاق‌تر می‌شوند و دوباره به صفحه‌ شما باز‌‌ می‌گردند. از طریق یک صفحه‌ داستان‌نویسی می‌توانید مخاطبان زیادی پیدا کنید و با تبلیغات پول خوبی به‌دست آورید.

در اخر 

خیلی راه های دیگری وجود دارد که اگر مایل به کسب درامد اینترنتی  باشید قطعا میتوانید موفق باشید . اکثر شما عزیزان با سایت دیوار اشنایی دارید کمی دقت کنید ببینید کسانی هستن که از طریق سایت دیوار کسب درامد میکنند به عنوان مثال با فروش ( مواد غذایی مثل ترشی جات و مربا و شربت و یا سبزی جات ) کسانی هم هستند با تبلیغ برای حرفه ی خود مثل ( گچکاری و کاشی کاری یا تعمیرات لوازم خانگی و ….. ) مشتری جذب میکنند یا اینکه به فروش کالاهای دست دوم و استوک میپردازند .حتی هستند در بین این افراد که سواد نوشتن ندارند و برای نوشتن تبلیغ و فروش محصول خود از  دیگران کمک میگیرند .

همین فروش اینترنتی را در نظر بگیرید شامل : فروش محصولات اماده دیگران ( از لوازم سنتی گرفته تا صنعتی مثل لباس و پوشاک ، لوازم اشپزخانه و ارایشی و حتی فروش ایده ها و تجربه های شخصیتان ……) یا وسایل دستی و هنری خودتان یا اینکه برای دیگران مشتری پیدا کنید و پورسانت بگیرید و کسب درامد کنید .

اینترنت و کسب درامد از ان انقدر وسیع است که در یک مقاله تمامی راه های کسب درامد از ان نمی گنجد شما واقعا فرصتهای زیادی در اختیار دارید .

قطعا شما تا کنون راههای زیادی را پیموده اید و امتحان کرده اید کسب و کار اینترنتی را هم امتحان کنید پشیمان نمیشوید زیرا چیزی را از دست نمیدهید

فرصت موفق بودن را از خود نگیرید و هرچه زودتر دست بکار شوید ما با شما و در کنار شما خواهیم بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi